[O1] coś wyje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] coś wyje

    ploter, terminal 30 to stałe napięcie 12V z akumulatora. Na radiu nie ma nigdzie ani napięcia pojawiającego się po przekręceniu kluczyka ( +12V po zapłonie ), ani napięcia, które pojawia się po włączeniu radia.

    Ale jeśli ktoś używa tylko kanałów przednich do sterowania wzmacniacza ( FL i FR ) to wyjście głośnikowe jednego z kanałów tylnych ( RL lub RR ) można sprytnie wykorzystać do sterowania wzmacniaczem. Wykorzystuje się wtedy fakt, że końcówki w radiu pracują w tzw. mostku, czyli przy braku sygnału sterującego ( tył całkowicie wyciszony funkcją FADER w radiu ) na wyjściu każdej końcówki pojawia się wartość napięcia równa ok. połowie napięcia zasilania ( czyli coś koło 6-7V ), ale mierzone względem masy. To napięcie można wykorzystać do sterowania małego przekaźnika ( z cewką 6V / 400-500ohm ), który potem swoim stykiem podaje 12V na REMOTE we wzmacniaczu. Takie podłączenie nie obciąża "końcówki" w radiu, bo jest ona przystosowana do podawania prądu rzędu kilku amperów, a przekaźnik bierze średnio ok. 10-20 mA no i całość nie wymaga ingerencji w radio ( można to podłączyć na kabelkach przy złączu radia ).
    Ja mam tak zrobione u siebie i działa idealnie ze wzmakiem...
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] coś wyje

    Przy prędkościach rzędu 60 km/h słychać wycie w samochodzie cos jak łożysko. Po wbiciu luzu dalej wyje ( skrzynia odpada) , po zwolnieniu zanika... Uchyliłem okno ale nie słychać tego jak przy zamkniętym oknie... Jak sprawdzić to łożysko... Najłatwiej koło w góre 1 bieg i rura do 60 i słuchac ,ale pytanie czy ASR nie zwali mi wozu z podniośnika? (może zablokowac dyfer) a raczej przyhamowac koło ...

    Komentarz

    • bigi6
      Classic
      • 2011
      • 34

      #3
      Najłatwiej to podjechać na stacje obsługi

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        mam to samo jak po szynie i piasku by sie jechało łożyska piasty przód do wymiany

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          no akurat na stacji to łożysk mi za bardzo nie sprawdzą...Poza tym najlepiej im idzie sprawdzanie hamulców i szczelniości gazu (ale i to nie zawsze)...
          Kolego krisoctav masz rację takie szum z piaskiem na szynach ...
          A więc ucho mnie nie myli
          No to cóz dobre imadło i dam radę...

          Komentarz

          • bigi6
            Classic
            • 2011
            • 34

            #6
            Kiedyś sprawdzali mi w golfie łożyska przy pomocy takich słuchawek no i wykryli, więc może się da. Pozdrawiam

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              jestem również przed tym tematem wymiany
              imadło tu nie wystarczy wyjęcie i włożenie łożysk to na prasie u zaprzyjaźnionego mechanika
              tu masz link gdzie mistrz wymieniał bez praski i manual co i jak

              Komentarz

              • mrfazi
                • 2010
                • 3103
                • Superb III (3V3)
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez richi9
                Po wbiciu luzu dalej wyje ( skrzynia odpada)
                - niekoniecznie ... a może to mechanizm różnicowy w skrzyni biegów ma już dość i domaga się remontu, a konkretnie jego łożyska

                Komentarz

                • mobil
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 139

                  #9
                  A może to pompa paliwa. U mnie ostano też zawyła do wymiany poszła.
                  http://emmu.pl
                  ----------------------------------------------------------
                  W końcu robi się to, co się lubi.

                  Komentarz

                  • hermioli1
                    Rider
                    • 2009
                    • 322

                    #10
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#674874 Poczytaj, może to jest przyczyną???
                    W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                    Babka utonęła do góry kudłatką.
                    Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                    Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      pytanie pomocnicze
                      czy octavia na przodzie ma łozysko zespolone z piastą czy samo łożysko...
                      Bo gość dzis w sklepie mi mówi ze łożysko z piastą a ja słyszałem że oddzielnie ...Więc jak???
                      pomóżcie koledzy...

                      Komentarz

                      • trooper
                        Rider
                        • 2011
                        • 525
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Ja niedawno wymieniałem samo łożysko z przodu, z piastą jest tył.
                        Moja Balbina

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          Prosze o łopatologiczną odpowiedź bo czegoś nie kumam...
                          Wyje mi to łożysko z przodu od strony kierowcy (tak sie zdaje) ale skręcając w prawo cichnie(teoretycznie ma obciążenie większe) a w lewo wyje...czy to będzie to łożysko od kierowcy ? Ewentualnie jak inaczej sprawdzic łożysko...Luzów na kole nia ma. Przykręceniu lekko ręka nie słychac szumu...

                          Komentarz

                          • mariom122
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 117

                            #14
                            Na sto procent łożysko piasty przód lewy( od kierowcy) taki ma objaw. Przećwiczyłem kilkadziesiąt razy to wiem. Trochę się to wydaje nielogiczne że przy skręcie w prawo cichnie ale tak ma. Łożysko do wymiany

                            Komentarz

                            • krisoctav
                              Rider
                              • 2008
                              • 417

                              #15
                              wymień komplet bo za chwilę będzie drugie wyć a tak za jedną robotą wymienisz komplet i cisza bezcenna

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                wymieniłem łozysko jest poprawa ale dalej cos wyje ciszej ale dalej.
                                Zastanawiam sie czy za mocno nie dokręciłem...Jest taka mozliwość

                                Komentarz

                                • paulob1
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 470
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  richi9, łożyska z przodu są wprasowywane a śruba je tylko zabezpiecza.
                                  Jak dobrze wprasowane, to pochodzi.
                                  Ja wymieniałem oba (L+P) dla spokojności. Nawet na pudełkach od łożysk (ori FAG) po ang.: "Always replace both sides!" I tak właśnie zrobiłem. POza tym z łozyskami kół jest tak, że wydaje się że wyje z lewej a przenosi z prawego koła.Uwierz mi, sam to przeżywałem. Wymieniałem jedno po drugim.
                                  Podnieś auto i pokręć kołem (lewym potem prawym)
                                  Zjechane łożysko przecież słychać, jak szumi/churgocze.

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #18
                                    Tak zrobię pokręcę kołami ale mam pecha...dzis wymintoliłem z kuzynem stare łożysko rozpadło sie podczas wybijania szarka jedna wypadła, nowe załozyliśmy jego patentem nie na smar a na płynie do naczyń!!!!I tu niespodzianka nie trzeba bylo mocno bic i weszlo gładko do oporu ,Seger tez ładnie weszedł a tu dalej wyje ale inaczej. Przedtem było stałe łuuuu a tera takie miarowe im szybciej jade tym szybciej wyje łuu łuuu.po wysprzegleniu dalej wyje..

                                    Komentarz

                                    • paulob1
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 470
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Nie rób na partyzanta.Wymiana łożyska w Krakowie kosztuje 50-60 zł.
                                      Wystarczy lekko ubić i będzie wyło.
                                      Fachowiec je wprasuje stałym momentem z równomiernym naciskiem na szalkę, więc go nie ma szans uszkodzić.
                                      Jakie łożyska kupiłeś?
                                      Jakiej firmy?
                                      Mo meches mówił,że tylko ori dają pewność naprawy. Żadne Optimale iitp. wynalazki nie zakładaj, bo po 3-4 miesiącach (albo i od razu) je zaś wymienisz.

                                      Komentarz

                                      • krisoctav
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 417

                                        #20
                                        jeżeli tylko jedno to pozostało to drugie
                                        jeśli wymieniłeś komplet to pozostaje tył jeśli podobny dźwięk tam jest lepiej bo kupujesz piastę z łożyskiem

                                        [ Dodano: Wto 28 Lut, 12 19:27 ]
                                        powiem tak łożysko wymienia się na prasie a nie smarem i innymi wynalazkami bo takim sposobem albo zniszczysz już na początku i masz efekt podobny do tego jak opisujesz wymieniasz 2 czyli komplet ta sama praca ale nie ma opcji że drugie za chwile będziesz wymieniał metoda młotka też odpada

                                        Komentarz

                                        • richi9
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 427

                                          #21
                                          A gdzie kosztuje wymiana łożyska 50 pln bo to dobra cena...

                                          Komentarz

                                          • paulob1
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 470
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            50 zł płaciłem u gościa niedaleko Skawiny(dosłownie 2km za Skawiną) a drugie wymieniałem u mechesa przy stacji Shell ul. Halszki (budynek stacji, wjazd przy myjni automatycznej).Koszt 60 zł(cena na 4 kwartał 2011, teraz nie wiem, musiałbyś się zapytać.Niestety nie mam wizytówki do nich.Spróbuj jeszcze u Bonara zapytać, ul. Wrobela(znajdziesz w google na 100%).Jest tani i solidny.

                                            Komentarz

                                            • pawtom1971
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 18

                                              #23
                                              Ja miałem podobny szum ,ale to wcale nie okazały się łożyska tylko opony się wyząbkowały i to one tak potrafiły wyć.

                                              Komentarz

                                              • richi9
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 427

                                                #24
                                                też zastanawiałem sie nad oponami i mam zamiar dziś zamienić opony. Poza tym gdzies wyczytałem że dokręcenie za mocne nie ma wpływu na łożysko a to nie prawda...lożysko w wenątrz ma dwie szalki a z zewnatrz jedną...
                                                Gdy dociągnie sie za mocno szalki moga sie zejść środkiem do siebie wzrasata tarcie i po robocie... tylko dlaczego wycie jest nie jednostajne...

                                                [ Dodano: Sro 29 Lut, 12 20:17 ]
                                                Panowie chylę czoła jak w zegarku padło jedno a teraz drugie...
                                                A szczerze nie wierzyłem w takie przypadki

                                                Komentarz

                                                Pracuję...